8 Juli Vemdalen - Reisverslag uit Vemdalen, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 8 Juli Vemdalen - Reisverslag uit Vemdalen, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

8 Juli Vemdalen

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

08 Juli 2014 | Zweden, Vemdalen

8 Juli Vemdalen.
Vanmorgen na de dingen die we bijna elke morgen moeten doen vertrokken uit Stromsund. Op iedere camping waar we komen zoekt Rinus aktijd naar foldertjes en kaarten waar de dingen in staan die er in de buurt zijn...handig hè. Kan dan natuurlijk gebeuren dat er dingen in staan waar je weer een eind voor terug moet rijden, maar dat doen we natuurlijk niet..of het moet er heel erg interessant uitzien. Zoals wij dachten van de Vackermyren in Fyras. Was niet terug rijden, maar een stukje de goede kant op. De afslag er naar toe was makkelijk te vinden, de weg was niet best maar ach het was maar 8 kilometer. We hebben er best een tijdje over gedaan om er te komen, alleen het weer was ineens omgeslagen, in plaats van de zon, begon het te regenen en was het op die weg een beetje spooky, want er was ook ineens mist....Rinus toch de regen getrotseerd om even bij de ingang te gaan kijken, het zag er leuk uit een vlonderpad de wildernis in, Rinus was snel terug, hij werd opgevreten door de muggen. Jammer dan maar geen Vackermyren......orchidee moeras!! We dachten dat we moesten keren op die smalle weg maar de tomtom zei dat we gewoon rechtdoor moesten, gelukkig naar tommetje geluisterd want de weg die we toen gevolgd hebben was adembenemend mooi, het was een natuurpark. Schitterend!! We hebben er aardig lang overgedaan om weer uit het natuurpark te komen. Toch geen spijt gehad dat we naar dat moeras zijn gaan zoeken..... Die regen heeft niet lang geduurd..opeens scheen de zon weer en de mist was ook verdwenen. Net buiten het park zagen we een mooi plekje om de camper neer te zetten en ons boterhammetje te gaan eten. Met dit alles waren we maar een kilometer of 10 van Stromsund vandaan, dus moesten we nog wel wat verder. Een stuk de grote weg gereden en daarna toch weer een kleinere weg. Dat bleek een heel skigebied te zijn.....we zijn gestrand op een camping in Vemdalen. Morgenochtend een klein stukje terug en misschien met een grote gondel naar boven, hoop tenminste dat het ding draait. De voetbalwedstrijd Brazilië - Duitsland is net begonnen. We weten nog niet of we die helemaal afkijken, morgen wordt ook een latertje als Oranje moet spelen.

Martin, bedankt voor je uitleg, maar op dit pc`tje zit geen word, ik maak deze stukjes in wordpad.... Pytsje, dat worden dus geen lupinen...

Brei er nu een eindje aan

Tot morgen.......

• 09 Juli 2014 - 09:56

Tineke:

Mooie fotoos weer,en een mooi verhaal, (leve de TomTom) Nou de wedstrijd van gisteravond.....7-1,wat een wedstrijd was dat zeg,een WK vol met verrassingen....
    Hier lijkt het wel herfst,helaas, maar morgen gaat het weer de goede kant op volgens de berichten,het is nu wel droog maar veel wind,ach ook wel eens lekker,haha.
    Veel plezier nog en ook vanavond natuurlijk bij de wedstrijd!!

• 09 Juli 2014 - 11:11

Margriet:

Kunnen jullie nog altijd terug in de winter met de skiclub.....

• 09 Juli 2014 - 12:42

Wilma En Arie:

prachtig is de omgeving daar. een aangetekend pakket hebben we op het postkantoor gehaald voor jullie. je mag gerust terug rijden hoor. weekje langer op vakantie geeft niets. gr wilma

• 09 Juli 2014 - 14:27

Pytsje:

Die foto's laten inderdaad een heel mooi stukje natuurgebied zien.
    En Tommetje doet het weer goed. Die heb je daar ook wel nodig, want een kaart laat niet altijd goed zien of het goed begaanbare wegen zijn.
    Hier vanmorgen nog een beetje geregend, maar koud is het niet. Zit nog steeds rond de 22 graden. Het zonnetje wil proberen er door te breken, maar lukt nog niet echt. De rest van het land is het minder. Wij in het "hoge" noorden lijken het deze keer te treffen.
    Hopelijk vinden jullie morgen de gondel en het allerbelangrijkste is inderdaad.... dat hij draait! Succes morgen.