6 en 7 Juli Storuman en Stromsund - Reisverslag uit Strömsund, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 6 en 7 Juli Storuman en Stromsund - Reisverslag uit Strömsund, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

6 en 7 Juli Storuman en Stromsund

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

07 Juli 2014 | Zweden, Strömsund

6 Juli Storuman
Met een beetje weemoed vertrokken van de mooie camping in Storfossen en het mooie uitzicht op die waterval. Na de ochtendrituelen dus toch maar vertrokken, het zou een beetje saaie dag worden, we zouden niet veel tegenkomen om te doen of te bekijken, maar we moeten toch een beetje verder rijden anders komen we nooit uit Zweden. Onderweg op een mooi plekje wel ons middagboterhammetje gegeten en verder gereden naar de camping in Storuman, er moest gewassen worden, de bedden afgehaald en de mieterse boel in de wasautomaat en de bovenkleding op de hand gewassen, `s avonds zelf ook nog lekker onder de douche, dus fris gewassen in een schoon bed, wat wil een mens nog meer. Pytsje, dus het zal niet gaan ruiken in de camper..................dit was onze zondag!!!

7 Juli Stromsund
Ik weet nog steeds niet waar ik die vreemde tekens kan vinden, dus niet op de ipad maar op mijn computertje met windows 8,1.......niemand die me helpen kan!!!!!! Lekker geslapen en een stuk vers strokbrood had Rinus besteld gisteren, maar dat hebben we bewaard voor vanavond. De welbekende crackertjes weer gegeten! Daarna het legen en vullen en we konden weer op pad. Twee dingen gevonden waar we wel naar toe wilden....De grootste houten kerk van Zweden...de Sensele Kyrka...Dat kwam goed uit, ik wilde toch heel graag een kaarsje branden voor iemand, maar helaas, geen kaarsjes, goed zonder kaarsje kan het ook wel, wat ik graag wilde.......Hierna naar Langsjoby waar een molen moest zijn, die het bezichtigen waard was. Helaas pindakaas molen weg, wij hebben het niet kunnen vinden. Onderweg langs de bermen zien we heel veel lupines, drie verschillende kleuren paars, zo mooi net of je in de bollenstreek rond rijd, weet iemand of ik zo`n lupine uit kan graven in een leeg ding van de yoghurt doen met aarde uiteraard en die zou kunnen bewaren tot we thuis zijn. Zit er in die bloemen zaad of zo. Wij hebben geen idee. Ik wil ook proberen om een varen op deze manier mee te nemen. Suggesties zijn meer dan welkom!!! Onderweg wilden we spullen voor de BBQ kopen, zijn bij een Coop naar binnen gegaan veel bijzonders hadden ze niet. Na ons toostborreltje op de camping......sorry het werden er twee.....heeft Rinus de BBQ aangestoken. Alles bijelkaar heeft het toch aardig gesmaakt en nu zitten we nog steeds buiten, het is nu half tien. Ga straks proberen dit op het net te krijgen en wat foto`s er bij.
Misschien tot morgen.

• 07 Juli 2014 - 22:45

Gillis En Ria:

Wat een prachtige reis maken jullie!!! Wij genieten mee van de foto's...
    Gezellig overal die rendieren op de weg, houd je wel alert!!! Genieten van de kleine dingen gaat zo vanzelf!!!
    ik dacht eigenlijk dat het daar niet zo koud zou zijn in deze tijd van het jaar...
    Van de lupinen kun je de peultjes meenemen, daarin zitten de zaadjes... probeer wel de rijpe( de onderste aan de steel) mee te brengen, anders lukt het niet. De varens moet je met kluit en al uitsteken, de kluit in een plastic zakje, maar laat de wortels wel luchten, dus niet dichtbinden!!! anders schimmelt het hele zaakje.. Zijn ze toch niet beschermd?
    Gillis heeft de 3de operatie goed doorstaan... de steen is vergruisd en zaterdagmorgen is hij thuis een heleboel gruis kwijtgeraakt.. een hele opluchting.. over 2 weken terug op controle..
    We zijn weer op de hoogte en we zien uit naar heet volgende verslag en foto's..

• 07 Juli 2014 - 22:46

Margriet:

Wasje droog Rina? Slaap lekker.

• 07 Juli 2014 - 23:27

Martin:

Hoi, hoi,
    Op mijn pc uit het jaar nul kan ik ze vinden in:
    Word > Invoegen > Symbolen > Meer Symbolen > Daar een beetje zoeken naar de goede > Invoegen > vanuit wordt knippen en plakken waar je ze wil hebben.

Hälsningar och njuta av god längre från din semester

Martin, Clarina en kids

• 08 Juli 2014 - 09:56

Pytsje:

Lupines zijn heel mooi, maar pas wel op. Ze verspreiden zich als gekken, voor je het weet heb je binnen een paar jaar je tuin vol staan. Een kleine skottelbraai niet wat voor jullie? Kun je op bakken,wokken, maar ook als bbq gebruik en is op gas. Soms mag je geen bbq op vuur gebruiken in verband met brandgevaar.
    Zo langzamerhand dus weer op de terugreis. Via de brug terug?
    Blij, dat jullie er weer fris en schoon uit zien en ruiken.... hihi

• 08 Juli 2014 - 10:11

Tineke:

Wat een prachtige fotoos weer,lijkt mij heel apart om een rendier op de weg tegen te komen,daar natuurlijk heel gewoon maar hier slleen in de dierentuin.
    Ook het verhaal erbij,geweldig hoor....tips over Lupine en Varens krijgen jullie genoeg lees ik,leuk he om zo ervaringen uit te wisselen.
    Veel plezier nog

• 08 Juli 2014 - 20:15

Dicky:

Tekens op de letters:Shift en control knop en bv : tegelijk indrukken en dan loslaten en dan de letter waar de puntjes op moeten komen. Bij andere tekens shift control en andere teken tegelijk indrukken.
    Dit is het volgens Manon. Veel succes met proberen. Hier de hele dag regen gehad, prima voor de tuin. Tholen regende nog harder, we moesten naar Roosendaal, dus je tuintje is weer voorzien.