Noordkaap 30 Juni - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu Noordkaap 30 Juni - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

Noordkaap 30 Juni

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

30 Juni 2014 | Noorwegen, Honningsvåg

Nordkapp camping 29 juni
Vanmorgen vroeg begonnen, zo vroeg dat we niet naar de rotstekeningen konden. Rinus wist het wel....eerst de stad Alta in en daar alles bekijken en dan zou het toch wel tijd zijn voor die rotstekeningen...we vertrokken dus om 9 uur en om 11 uur ging het museum open!!! Wat denk je...naar de stad, de kerk bekeken, wel een aparte (foto) en dat was het daar...kwart over negen klaar!!! Wat gebeurde er toen.....geen rotstekeningen, duurde te lang, ja dat dat te lang was begreep ik ook wel, we hadden gewoon langer op de camping moeten blijven, maar Rinus was bang te laat te komen. Moet ik die rotstekeningen maar op google zoeken..... Dus maar verder richting Noordkaap. Op het eiland Mageroya eerst nog dwars overgestoken naar het vissersplaatsje Gjesvaer, dat moet je gezien hebben volgens de mensen die hier ook geweest zijn. De weg er naar toe moet je zeker gezien hebben, wat een overweldigende natuur, ik weet geen superlatieven meer...de rust die er was en de rendieren in kuddes (echt Rose Mary het zijn rendieren) de rotsen, de stenen, de sneeuw, de bergmeren, het was net of we alleen op de wereld waren en op het dak van de wereld reden......is dat te hoogdravend geschreven...ik weet het niet anders te beschrijven. In het vissersplaatjes, lagen wel wat leuke bootjes en ook hing er voldoende vis op rekken te drogen, boten die op bird safari gingen. We moesten dezelfde weg terug, wat geen straf was, zagen we het toch van de andere kant......Naar de camping, waar we vroeg genoeg wilden zijn voor de voetbalwedstrijd van Nederland. Snel wat te eten gemaakt en zitten...........verdorie, geen beeld, ja af en toe wat gehakkel maar daar bleef het bij. Betty nog bedankt voor je verslag via wordfeud!!!! En Willy de muggen beginnen hoor, de deur stond open wel de hordeur dicht en daar zaten ze in grote getalen op. We hebben wel muggenspul voor ons zelf, maar wilden van die spray hebben om tegen de hordeur te spuiten. Motor gestart en 5 kilometer terug gereden, daar was een supermarkt..geen spuitbus, wel iets anders, kan niet uitleggen wat het is, maar je moet het aansteken en dat geeft rook waar die beestjes een hekel aan hebben aldus de meneer in de supermarkt. Terug op de camping ging Rinus anders staan en de hoeveelheid muggen viel zat mee, dus hebben we het nog niet gebruikt.
Ik brei er weer een eindje aan.......
Noordkaap....30 Juni
Na het ontbijtje met de crackers die nog lang niet op zijn en het vullen en legen van de nodige dingen en met een hogedruk afgespoten camper op pad naar de Noordkaap. De weg er naar toe was niet zo overweldigend als naar Gjesvaer, maar we hebben genoten. Door een poortje, waar je moet betalen om op het plateau te mogen, waren we er. De Noordkaap waar we al zo lang naar toe wilden....Komende nacht zullen we niet de zon zien, want die is nu verdwenen, het is nogal bewolkt en het waait. We hebben alles bezocht en bekeken hier, er is best veel. Een grote souvenir winkel (Tineke), een bar, een koffiebar waar ze heel slechte irish coffee hebben voor een geweldige prijs, een restaurant, een filmzaal, een kapel (foto) en een gang onder de grond, waar van alles over de noordkaap te zien en te lezen was. Er zijn 3 verdiepingen onder de grond. Rond gelopen hier natuurlijk ook en de nodige foto`s gemaakt. Rinus is nog naar een andere punt gelopen, iets wat ik niet zag zitten, ja naar beneden lopen gaat wel goed, maar je moet ook weer terug hè........Straks gaan we gewapend met mijn pc`tje naar het restaurant of de bar, daar is de wifi beter dan in de camper. Keurig hè zelfs hier wifi!!!!
Misschien tot morgen...................

• 30 Juni 2014 - 20:07

Jannie:

Nu dus de Noordkaap bereikt, wat een brok mooie natuur! Wat hebben jullie tot nog toe een schitterende reis gemaakt, zoveel mooie dingen gezien. Het is leuk om jullie verslagen te lezen. Voorlopig is het nog genieten voor jullie, gr, Jannie

• 30 Juni 2014 - 20:13

Tineke Blaauw:

He zie ik toch mijn naam in bovenstaand stukje......tenminste ik heb een klein vermoeden,echt Rina??? denken jullie daar omgeven van al dat moois aan deze troela??
    Mensen wat een mooie dingen beleven jullie toch, vandaag op Facebook al de nodige [rachtige fotoos mogen zien,jullie hebbben zo verschrikkelijk gelijk om dit allemaal te doen,en jullie grootste wens is uitgekomen de Noordkaap!!! Geweldig... Jullie kunnen het ook allemaal zo goed beschrijven,echt ,en die mooie fotoos...
    Mensne ga genieten,wij genieten hier met jullie mee.Nog heel veel plezier

• 30 Juni 2014 - 21:04

Pytsje:

Ha ha, ik krijg ineens een beeld van koelkastmagneetjes..... van een rendier of misschien wel van een trol. Deze horen ook bij Noorwegen. De natuur blijft prachtig daar, daar mag je echt wel zo mooi over schrijven. Overdreven is het niet, het is gewoon schitterend! Jullie hebben het puntje bereikt. Hoelang blijven jullie daar? Vanuit daar de terugreis hervatten, al zal die ook nog wel even duren....

• 01 Juli 2014 - 10:11

Anneke:

Hallo lieverds,

Proficiat met het veilig behalen van jullie "hoge" doel! Ik geloof inderdaad dat het bijna niet te beschrijven is wat jullie allemaal zien en gezien hebben, geweldig hoor. Nou, kom maar op dezelfde veilige manier weer lageruit en geniet er nog een poos van!

Dikke kus,
    Anneke

• 02 Juli 2014 - 21:53

Margriret:

Geweldig dat jullie dit kunnen meemaken. Vaak worden er plannen gemaakt, maar niet uitgevoerd.
    Wat is natuur nog mooi als mensen het niet verpest hebben he?
    Nog een hele fijne verdere reis! Margriet.