Straumen 25 juni - Reisverslag uit Straumen, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu Straumen 25 juni - Reisverslag uit Straumen, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

Straumen 25 juni

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

25 Juni 2014 | Noorwegen, Straumen

Straumen 25 Juni.
De eerste....ik geloof de eerste 6 foto`s horen nog bij het bericht van gisteren.
We stonden daar goed op dat grote parkeerterrein op de poolcirkel, maar bij iedere auto, camper of caravan die vertrok werd het alsmaar stiller daar. Er bleef nog 1 nederlandse camper over en ik vond het toch wel fijn om daar in de buurt te gaan staan, dus motor starten.....heb toch wel een beetje geslapen, Rinus had nergens last van, die was snel onder zeil. Het vullen en legen kon niet, dus waren we snel klaar na het ontbijt.. We gingen naar Fauske...wel met een enorme omweg...maar dat was omdat we naar Saltstraume in het Saltfjord wilden. Daar wordt het water met geweld door een engte geperst bij eb of vloed. Schrik niet als jullie de foto`s zien......De mooiste foto`s kon je alleen maar midden op die hoge brug maken natuurlijk, was wel een aardige klim hoor. Verder hebben daar nog rondgelopen, was toch wel een apart gebied. Daarna ons boterhammetje daar gegeten en op naar weg Traumen. Was wel geinig toen we hier op de camping kwamen, dezelfde nederlandse camper als die op de poolcirkel bij ons stond, was ook hier. Die mevrouw en een kennis fietsen naar de noordkaap en de man rijdt met de camper, ze treffen elkaar weer ergens onderweg, ze zijn nu drie weken onderweg. Wij ook trouwens!! Bewust vroeg gestopt, moet toch ook een keertje was wassen. Bedden verschoond.....wat bovenkleding gewassen met de hand en de rest in de wasautomaat. Vanavond weer lekker bloemkool met gebakken aardappeltjes en gehaktballetjes in pepersaus er bij. smaakte best....

Anneke, we hebben het opgezocht, maar we kunnen alleen Hallo en mensen vinden, het middelste woord hebben we niet kunnen vinden!!

• 25 Juni 2014 - 21:22

Pytsje:

Prachtige foto's! Wat is en blijft Noorwegen toch mooi. Ook de kleurrijke huizen en al helemaal leuk, zo boven/op het water. Ben benieuwd naar het volgende verslag.

• 25 Juni 2014 - 21:49

Tineke:

Wat geweldig om om alles te lezen, en al die mooie fotoos te zien,jullie vervelen je niet,en al 3 weken weg,wat gaat de tijd toch snel!!!
    Prachtige fotoos weer,mensen ga genieten!!! (maar doen jullie al)

• 25 Juni 2014 - 22:15

Majke:

Whauwie, het is echt een totaal andere wereld waarin jullie je bevinden! En al op de poolcirkel! Ziet er wel koud uit, maar met zo'n superdeluxe camper geeft dat natuurlijk niks: kacheltje aan en wie doet je wat. Je bent, zoals voorgenomen, volgens mij vaak zelf aan het kokkerellen.....heb je die gezouten, gedroogde vis (die we in Breda kochten) als opgegeten? Ik ben vergeten hoe ik die moet bereiden....en heb het nog ergens achter in een kastje liggen....
    Dikke knuffel voor jullie allebei en voor nu welterusten!

• 26 Juni 2014 - 09:20

Anneke:

Volgens Google Translate moet "kjære" lieve betekenen. Als het niet klopt is dit toch wat ik bedoelde!