23 en 24 juni - Reisverslag uit Rognan, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 23 en 24 juni - Reisverslag uit Rognan, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

23 en 24 juni

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

24 Juni 2014 | Noorwegen, Rognan

23 en 24 juni....de eerste verjaardag van Zoë
Gistermorgen vertrokken uit Vikhammer. We wilden er echt een rijdag van maken, want we schieten zo echt niet op. Het regende en het bleef regenen. Het enige wat we bezocht hebben is een ruïne op het eiland Steinvikholmen. Het enige waar we voor moesten zorgen was.................om 6 uur kant en klaar staan op een camping met beeld op de tv en gegeten, want het was Nederland tegen Chili!!! En laat dat nu gelukt zijn.....op een camping in Trofors, een leuke nette camping aan een rivier...Nederland won met 2-0!
Lekker geslapen, was heerlijk rustig. Ik snap er geen hout van.Thuis slaap ik slecht en in de camper slaap ik als een roos!!! Het gebruikelijke ontbijt....de crackers zijn nog lang niet op..Na het legen en vullen vertrokken richting Narvik.....In Mosjoen......kan iemand mij vertellen, waar ik op een pc die vreemde tekens kan vinden, bv. een o met een streepje erdoor.............de stad in geweest. Er is daar een oud centrum met allemaal oude houten huisjes en winkels een een moderne winkelstraat. Dat oude centrum was wel geinig om door heen te lopen, dus ons dagelijkse loopje hebben we weer gehad vandaag. We zijn daar ook naar de vvv geweest en wat boekjes meegnomen, daarin zagen we dat er grotten waren een heel stuk verder. We moesten toch die kant op. We gingen de weg af en gelijk een bord pas op voor vliegtuigen, we keken elkaar eens aan en snapten er niets van, even verderop snapten we het, er was een vliegveldje. De laatste 2 kilometer naar die grot was echt niet prettig, het ging nogal steil omhoog en de weg was ook niet je dat......Eindelijk boven duurde het nog anderhalf uur voor eer weer een rondtoer door die grot gemaakt zou worden en dat vonden we te land duren voor een 45 minuten bezoek aan die grot.......daaaaag Gronligrotta!! Dus de weg nr. 6 weer opgezocht, gereden naar de poolcirkel 66 graden 33 minuten Noord........en daar blijven we staan. Dus zus Ria we gaan wild kamperen. Er is hier een groot gebouw en tot 10 uur is dat open, dus nu lopen er nog genoeg mensen....er staan nog een paar campers, dus helemaal alleen zijn we niet. Ga nu proberen dit via de mifi weer op het net te krijgen en wat foto`s. Het is hier best frisjes, we staan niet aan de stroom, dus voor het eerst de verwarming aan in de camper. Er ligt hier sneeuw en het waait nogal.
Tot de volgende keer weer!!!

Ik heb geprobeerd de foto`s erbij te zetten, maar het internet is nogal slecht, probeer het morgen weer.

• 24 Juni 2014 - 20:15

Rose-mary:

Ik geniet van je verslag, jammer voor de grotten, och al die grotten zijn waarschijnlijk hetzelfde.
    Net als in Griekenland alle palen hetzelfde zijn.
    Het je de huisje nog gefotografeerd in het centrum van Mosjoen, ik heb die tekens ook niet.
    Hoe ver noord gaan jullie eigenlijk?
    Lekker slapen vannacht saampjes in de sneeuw.
    liefs Rose-Mary

• 24 Juni 2014 - 20:42

Pytsje:

De dikke trui dus maar aan! Die tekens weet ik wel in Word te vinden, dan ga je naar invoegen en dan naar symbool. Als het goed is, staat dat rechtsboven. Deze klik je aan en daarna meer symbolen. Hij staat dan ergens bij de speciale tekens. Hoe je die hier in krijgt? Geen idee. Veel succes en wij lezen hier even verder....

• 24 Juni 2014 - 20:50

Dicky:

Mooie foto Rina. Als je op je Ipad je verslag maakt moet je de klinker die je wilt hebben ingedrukt houden dan komt erboven een rij met klinkers met allerlei tekens daar kun je er dan een van kiezen, goede reis verder.

• 25 Juni 2014 - 22:03

Majke:

Wat een supermooie foto, daar wil ik wel een afdrukje van.
    Fijn om mee te mogen genieten via je verslag Rina, je schrijft echt op een hele gezellige manier. De reacties van je vrienden en kennissen lees ik natuurlijk ook allemaal door. Heb ik zowaar via Pytsje ontdekt waar de bijzondere tekentje op een Ipad zitten (had me al rotgezocht!) Dus via deze noordelijke route: Pytsje bedankt!
    Maar vooral jij Rina, het is voor mij een prettige manier om Noorwegen door te komen, die haarspeldbochten doe ik jullie niet na. Wat een moedig tweetal!

• 28 Juni 2014 - 14:56

Leo Verburg:

Hele makkelijke oplossing voor het slaapprobleem : Gewoon in de camper op de oprijlaan slapen.....