10 11 12 13 Juli - Reisverslag uit Tivedstorp, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 10 11 12 13 Juli - Reisverslag uit Tivedstorp, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

10 11 12 13 Juli

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

13 Juli 2014 | Zweden, Tivedstorp

10 Juli Tangen
We zijn vandaag vertrokken van Vingelen en gereden naar Tangen. We zijn er twee keer uitgeweest, een keer bij een mooi uitzichtpunt en een keer op een mooi plek waar we ons boterhammetje gegeten hebben en verder waren we geen van beiden in de stemming. Ik wilde graag in lillehammer en Hamar kijken, maar daar zijn we ook maar voorbij gereden.

11 Juli Oslo
Heel slecht geslapen en vertrokken uit Tangen. Ontbijtje met nog steeds een crackertje van Bolletje! De dingen geleegd en gevuld en klaar waren we er weer voor. Tegen de middag stonden we er klaar voor op de camping Ekeberg vlakbij of eigenlijk in Oslo. Buskaartje gekocht bij de receptie en naar de stad....De hop on hop of bus genomen om te kijken naar de bezienswaardigheden die we naderhand nog wilden zien. Nou dat waren er niet veel, de bus zou langs het koninklijk paleis rijden, dus niet!! Dat had ik dan wel willen zien. De verdere highlights vonden we niet nodig om daar nog een keer naar toe te gaan. Ja als het niet zulk warm weer was geweest, hadden we nog wel naar een museum gewild, maar daar vonden we het te warm voor. We waren dus weer redelijk vroeg op de camping.....had nog wat worstjes en vlees en Rinus heeft de BBQ aangestoken, wat salade er bij en we konden eten lekker makkelijk!! Voor ons hoeft deze temperatuur niet, maar ja we hebben het niet voor het kiezen hè. We kijken morgenochtend wel verder....mischien is het dan niet zo warm en onze kaartjes voor de hop on hop of bus zijn tot morgenmiddag nog geldig en we moeten pas rond twee uur van de camping af......Dat horen jullie dan de volgende keer wel.Weten jullie dat we nu al ruim 5 weken onderweg zijn!!!!!!
Groetjes van ons uit Oslo

12 Juli Kil
Vanmorgen alles weer gedaan wat gedaan moet worden en nog steeds een crackertje gegeten. Heb gekeken en ik denk dat ik er nog over heb als we thuis zijn. Vertrokken van de camping in Oslo. Niet meer de stad ingeweest. Wel nog even vanaf de camping een foto gemaakt van Oslo. We moesten boodschappen doen, er was geen brood meer en het eten van de BBQ bevalt ons wel, dus ook daar hadden we weer vlees enz. voor nodig. Al gauw een Rema 1000 gevonden, dat is 1 van de goedkoopste supermarkten in Noorwegen. Een groot stoffig parkeerterrein en een parkeerautomaat die niet werkte. Ik ben toch altijd een beetje sch......, stel dat je controle krijgt, wat dan....., Rinus is anders.......hij heet Verburg en die hebben altijd geluk. Dus onbetaald de winkel in, ja en toen we eruit kwamen, was er net iemand bezig een bon onder de ruitenwisser te doen....Rinus rennen en in zijn beste engels de situatie uitgelegd....parkeerautomaat geprobeerd en nee hoor die deed het gelukkig nog steeds niet. Maar zo werd er gezegd, dan moet je andere automaat zoeken...maar het geluk liet hem weer niet in de steek....de bon werd verscheurd!!!! Snel weggereden niet eens de boodschappen opgeruimd, stel dat die man op andere gedachten kwam. Onderweg zagen we een bord richting fort Urskog, och dat wilden we wel zien, het beroerde is altijd met die soort dingen dat de weg er naar toe, nogal omhoog gaat en van dat akelige grind op de weg en smal hè, een andere auto tegenkomen lukt niet.....boven zijn we gekomen....het is een fort wat gebruikt is toen begin 1900 Noorwegen en Zweden apart wilden zijn, ik geloof dat het van Noorwegen vandaag kwam. "gezellig"rond gewandeld daar. Op het parkeerterreintje daar ons middagboterhammetje gegeten en naar de varens die daar groeiden gekeken, we zijn op andere gedachten gekomen, geen varens meenemen naar huis!! Weer op pad gegaan en na een poosje zagen we weer een bord Soot Kanalen....Ja en als Rinus kanalen leest springt hij bijna van zijn stoel......water, sluis wat wil hij nog meer. De oudste sluis van Noorwegen gebouwd in 1849, die gebruikt werd om de boomstammen naar beneden te krijgen, lekker makkelijk dat ging vanzelf, tenminste dat neem ik aan. Het sluisje was gemaakt van hout, dus MARTIN, je kan er niet komen. Daarna moesten we toch een beetje doorrijden om niet zo erg laat op Frykensbadens Camping in Kil te komen.....rond 5 uur waren we er.....borreltje gedaan en daarna aan het eten begonnen. Vanavond nog even kijken of Nederland derde kan worden.....Oh ja, Kil ligt in Zweden, we hebben dus afscheid genomen van Noorwegen...een prachtig land!!
Dit was onze dag.......

en dat is het vandaag 13 Juli, vandaag is er niets gebeurd en ook niet veel gezien, ja de natuur langs de weg. We zijn naar een paar dingen op zoek gegaan, maar niets lukte. Zo`n dag heb je weleens hè. We staan nu op de camping Tiveden in Tived....origineel hè... Het praten ging Rinus makkelijk af.........het zijn nederlanders!!!
Ik ga nu proberen de foto`s er op te zetten. Als jullie dit geheel gelezen hebben en er staat geen foto`s, kijk morgen dan nog eens het moeten er 11 zijn. Maar het uploaden duurt nogal lang.

We genieten allebei van jullie reacties.....dank je wel!!

Groetjes van ons

• 13 Juli 2014 - 23:15

Betty Westkerke:

Hallo allebei,
    Jullie hebben wel lef hoor!! Als ik dat zo lees ,die smalle wegen .... Eng lijkt me dat!!
    Maarja,eenmaal boven dan heb je ook wat!!
    En betaal automaten,praat me er niet van! Hier in Den Haag,als je al een betaalautomaat hebt gevonden moet je eerst naar het atheneum.. Zo ingewikkeld zijn die dingen tegenwoordig!

• 13 Juli 2014 - 23:22

Dicky:

Ik zou geld gaan vragen voor die foto van Rinus, mooie reclame. Mooie foto's trouwens. Het slechte nieuws al een beetje verwerkt? Al met al wel een schitterende reis geweest denk ik. Het ziet er allemaal schitterend uit.

• 14 Juli 2014 - 00:16

Rpose-mary:

wat een rustig en wijds land.
    Je zal het wel missen als je weer hier in de drukte bent.
    Geniet ervan.
    schade, Duitsland heeft gewonnen.