15 juni - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 15 juni - Reisverslag uit Lofthus, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

15 juni

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

15 Juni 2014 | Noorwegen, Lofthus

Alweer een dag bijna voorbij.......Vanmorgen waren we gewone tijd weer op, zo rond een uur of 7.....crackertje gegeten en een bakkie gedronken en vertrokken. We willen naar Bergen, maar dat hebben we niet gehaald. We staan nu aan het Hardangerfjord. De laatste foto kunnen jullie zien wat een uitzicht we hebben. Dat we het niet gehaald hebben lag aan de route die we gekozen hebben.....De E134 en daarna de 13. Wat een mooie route was het. Indrukwekkend de natuur!!! Door de bergen, dus hoog en laag en wat haarspeldbochten en tunnels, sneeuw en ijs op het water...prachtig gewoon. Ergens onderweg was er een stuk berg naar beneden gekomen en versperde de weg, och gewoon een beetje lager een nieuw stukje weg aangelegd, makkelijk hè. Volgens het bord dat er stond duurde het wel tot 2016 voor alles weer normaal was. Verder hebben we eigenlijk niet veel mee gemaakt, alleen genoten van het rijden en de natuur die we om ons heen zagen. Watervallen in Latefoss (moet een rondje boven de a, die kan ik niet vinden). De stiftkerk in Roldal, die van 1609 is...De enorme lange donkere tunnel van Havraden...Alles is gelukkig goed gegaan, hoewel het naar mijn idee af en toe knap spannend was, volgens Rinus komt alles altijd goed...Nog even, we hebben nog steeds stralend weer en warm, heerlijk dat het `s avonds snel gaat afkoelen, dus lekker fris naar bed. Als wij rond 11 uur naar bed is het net of het nog klaarlichte dag is.
Ik ga er nog wat foto`s bijzetten en dan gaan we een ijsje eten. Het eerste deze vakantie

Tot de volgende keer!!!!

• 15 Juni 2014 - 20:51

Dicky:

Dat ziet er schitterend uit.

• 15 Juni 2014 - 21:31

Betty Westkerke:

Wauw!! Wat een prachtige foto's zeg! Wat een feest om door zo'n landschap te rijden!!
    Zie ik daar nou een minicamper op het dashboard staan?

• 15 Juni 2014 - 21:49

Jannie:

Wat een brok prachtige natuur komen jullie tegen, zo ben je aan het zwemmen en zo zit je in de sneeuw! Mooie foto's hebben jullie gemaakt.

• 15 Juni 2014 - 21:51

Rina:

Ja Betty, die kreeg Rinus toen hij 70 werd van vrienden. Zie je onze hoofden?

• 16 Juni 2014 - 09:49

Tineke:

Wat ziet het er allemaal ontzettend mooi,schoon,helder uit!!!! geweldig hoor.Haha die minicamper,hartstikke leuk!!!Wat een prachtig uitzicht, zo groen ook,heerlijk hoor,ga genieten mensen!!!!!!!maar dat doen jullie al,heel veel plezier nog!!!

• 16 Juni 2014 - 12:08

Leo Verburg:

Gers zeg die watervallen !!!

• 16 Juni 2014 - 18:23

Pytsje:

Prachtige foto's en zo herkenbaar. De staafkerken, de mooie witte sneeuw. En toch nog zo'n aangename temperatuur, dat je het er wel een tijdje in de korte broek kunt uithouden. En heerlijk, als het 's avonds weer afkoelt, want in een warme/hete camper slapen is niet lekker. Op naar de fjorden?

• 16 Juni 2014 - 21:12

Margriet:

Wat is het daar mooi! Schitterend, dat uitzicht. De foto's van de sluizen sluis ik maar snel voorbij.....
    Geniet verder en blijf gezond.
    Liefs van Margriet.

• 17 Juni 2014 - 15:34

Anette:

Hallo Rina en Rinus
    Met veel plezier jouw verslag gelezen Rina.Wat een fijne reis mooie verslagen en foto's .Leuk om te lezen .Ik wens jullie nog een hele mooie reis en veel zon
    Groetjes Anette