18 Juli Solvesborg - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 18 Juli Solvesborg - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

18 Juli Solvesborg

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

18 Juli 2014 | Zweden, Sölvesborg

17 Juli Hyllsjön in de buurt van Lessebo, dat is wat we ongeveer gevonden hebben......
Vanmorgen hebben we weer alles geleegd en gevuld....gelukkig maar... De was van gisteren was nog niet droog, heeft wel de hele nacht buiten aan ht droogrek gehangen onder de luifel, want stel je voor dat het zou regenen. Toen we wakker werden scheen het zonnetje, dus gauw luifel omhoog en voor alles droog was. was het al 10 uur, dus laat op pad.....We zijn naar het stadje Eksjö gereden, dat moest één van de weinige stadjes zijn, wat nog het meeste oude houten huizen had, die nog bewoont worden door gewone mensen....ook leuke winkeltjes moest hebben. Het parkeren met onze camper is af en toe best moeilijk...een parkeerplaats voor auto`s, daar zijn we toch een beetje groot voor, maar daar konden gewoon zo`n beetje overal gaan staan en dat voor 2 tim (2 uur). Het was ook weer een gamla (oud) stadje, dat op de wereld erfgoed lijst staat...Toen we daar naar toe reden hadden we hem al gezien......na alles bekeken te hebben gingen we er direct naar toe......de Liddl !!!!! Meer bekende dingen en wat weer heel lekker was....harde kaiser broodjes, die waren toch lekker!!! Ook weer wat dingen voor de BBQ gekocht, want het is nog steeds mooi weer hier. We zijn toen naar Kosta gereden, dat ligt in het "Glasriket" wat dat ook moge betekenen...Hier waren verschillende plaatsen die van alles met glas hadden, wat wij vooraf gevonden hadden was het meeste in Kosta. We hebben daar naar glasblazen gekeken en ook de nodige winkels ingeweest, ik ben echt gek op glas..er was ook een outlet, daar heb ik niets gevonden, maar in de gewone winkel wel...4 mooie (vind ik) wijnglazen en een hele mooie kandelaar, dat vinden we allebei!!!. Een camping opgezocht in de folders en daar naar toe, er zou wifi zijn, maar dat moest je met je telefoon kopen, wat we niet wilden....en het was er vrij druk, ze hadden nog een paar plekjes en waar wij gingen staan, lag aan de weg en het voornaamste, we hadden daar geen tv!!!. Rinus terug naar de receptie om zijn geld terug te vragen en daarna zijn we vertrokken.....Nu kamperen we wild....er staan nog 2 campers en een vrachtwagen, dus helemaal alleen zijn we niet, maar wel tv!!. Wat erg met dat vliegtuig hè....we hebben het allemaal gevolgd. dus geen BBQ meer.....

18 Juli bij Sölvesborg
We hebben lekker geslapen vannacht, alleen aan het begin van de nacht reden er nogal wat auto`s over de weg waar wij vlakbij stonden. We konden niets vullen en legen, dus na het ontbijt waren we vroeg klaar. We gingen op weg naar Kalmar, dat ligt aan de kust en daar moest een slot zijn, het slot Kalmar! Na een "goed" gesprek tussen ons had Rinus toch weer de parkeerplaats voor de camper gevonden. Een aardig stukje lopen, we hebben het hele slot bekeken, een film, de eerste verdieping en de tweede verdieping, het was best interessant en ook de geschiedenis, die je leest in iedere kamer, alleen jamer dat je die zo snel weer vergeet, iets blijft er wel hangen o.a. dat er in 1397 een koningin Margarete was van Noorwegen en Denemarken, nu is er toch ook een Margarete??? Of heb ik dat nu helemaal fout....Dat bezoek aan het slot heeft best lang geduurd en ons middagboterhammetje (wordfeud) was daardoor ook een latertje. Verder hebben we die dag niet veel beleefd of gedaan....een stuk gereden richting Malmö, daar hopen we morgen aan te komen. We staan nu op de Norje Boke Camping bij Sölvesborg. Internet hebben we hier al weer niet, ja ergens op de camping moet een huisje staan en daar is free wifi, maar daar zal wel niets meer van komen. We wilden aan de BBQ, hebben van die weggooi BBQ`s en laten die nu verboden zijn hier, dus moest ik nog aan het aardappelen schillen, koken, afkoelen en bakken een salade maken en balletjes in pepersaus.....ondertussen gelijk naar de tv gekeken om het laatste nieuws te horen over het verongelukte vliegtuig..........
Als de foto`s er bij staan zijn de twee eerste foto`s van de plaats waar we afgelopen nacht gestaan hebben.

• 18 Juli 2014 - 21:40

Margriet:

Ben toch maar voorzichtig met wild-kamperen.
    Hier zweten we zowat de tent uit! Vanmiddag 33 graden..
    Geniet verder, dan doe ik het ook......

• 18 Juli 2014 - 22:02

Tineke:

Wat jullie noemen niet veel meegemaakt,haha,joh jullie maken ontzettend veel mee,in mijn beleving wel he.
    En inderdaad voorzichtig met wildkamperen........echt.
    En de fotoos staan erbij hoor,glasblazen enz.....erg mooi en leuk weer.
    Hier ook HEET,morgen nog erger,maar dat vliegtuig is natuurlijk het allerergste wat een tragedie,verschikkelijk,en al die verhalen die je hoort over de familieleden die achter blijven....
    Morgen is Jim jarig dus feest,2 jaar alweer,genietse nog he

• 18 Juli 2014 - 22:12

Dicky:

Hallo, wat een reis hé, mooi hoor, er is idd een Koningin Margaretha, van Denemarken! De foto's zijn ook erg leuk om te bekijken. Verlangen jullie nog niet naar huis? Het zou mij wat lang zijn. Wel hebben we in Arcen het chalet uit de verhuur gehaald per eind augustus. Nu Eef niet meer werkt gaan we lekker voor onszelf houden. Kijk uit met het wild parkeren hoor. Goede reis verder.

• 19 Juli 2014 - 14:08

Marita:

Weer even tijd om bij de lezen. Wel leuke foto's hoor en zo te horen zijn jullie echt al allround kampeerders. Frans en ingrid zijn nu ook vertrokken met de camper naar de baltische staten!! Een ANWB reis met nog 15 anderen. Ze zijn nog even langs geweest.
    Goede reis verder en wees voorzichtig!

• 20 Juli 2014 - 13:39

Alie En John:

Zo vanmorgen samen het hele verslag doorgelopen met John, jullie hebben wel een hele mooie reis samen! Super! Groetjes van ons xxx

• 21 Juli 2014 - 11:15

Deana:

Hallo wat een reis alle foto's bekeken Het is hier erg warm dus zoeken we het water op gisteren met de sloep gevaren en gezwommen, maar nu is de temperatuur wat minder 25 gr dus heel lekker om wat te doen. Kijk uit met wild parkeren Wij wensen jullie nog een fijne reis Groetjes Deana