Trollhättan - Reisverslag uit Trollhättan, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu Trollhättan - Reisverslag uit Trollhättan, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

Trollhättan

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

12 Juni 2014 | Zweden, Trollhättan

Vänersborg bij Trollgättan.
We hebben afgelopen nacht heerlijk geslapen. Wat een rust op de camping, je kon er een kanonskogel afschieten. Na ons eigenlijk saaie ontbijtje, ik 1 crackertje, Rinus 2, allebei een bakkie koffie en dat is het....saai of niet! Zijn we best vroeg vertrokken, we wilden dus naar Trollhättan, daar moesten we gaan kijken heeft Martin gezegd. Sluizen!!!! Dus Rinus was niet tegen te houden!! Het was best een eind, een paar keer verkeerd gereden, zoeken naar een plek om ons boterhammetje te kunnen eten, waren we rond 4 uur hier in Trollhättan. Onderweg haast een hoop biefstuk voor de camper!! Een koe kreeg het idee ,om over te steken, gelukkig reden wij aan de rechter en die koe kwam van links. de tegemoet rijdende auto`s moesten wel in de remmen! Een stukje verder een hertje wat overstak, daar hadden we geen last van. Een klein beetje van al die sluizen hebben we gezien, maar we gingen toch maar naar de camperplaats, ik moest nog koken ook...Nu staan we in Vänersborg aan het meer bij een jachthaven, het weer is nog best redelijk, het waait een beetje, maar de temperatuur is goed. Na het eten.......spaghetti met italiaanse kruidensaus en groente er in.... even gaan kijken waar we konden douchen en het toilet was. Rinus had een code gekregen om daar binnen te kunnen. Ach we wilden toch even kijken of alles een beetje schoon was. Het viel zeker niet tegen, het was kraakhelder. Ja en toen er uit, niet dus!! We konden de deur niet meer open krijgen. In de buitendeur zat gelukkig een rond raam, daar zagen we een man op zijn bootje bezig. Wij kloppen op het raam (dubbel glas) en bonken op de deur.Eindelijk hoorde die man het en konden wij de code tegen hem roepen. Wij lachen natuurlijk en die man gaf Rinus de schuld wat hij was in de vrouwen douches.....Terug naar de camper.....bakkie koffie en een beetje tv kijken, geen GTST want alles wordt thuis opgenomen, kunnen we alles achter elkaar kijken. Morgen verder want hier is geen wifi.

De volgende dag...................vanmorgen lang geslapen, ondanks de trein die toch regelmatig vlakbij voorbij denderde. Ons saaie ontbijtje gegeten en naar Trollhättan. De sluizen gezocht, we kwamen langs een mooie plek, waar we de camper neergezet hebben en een wandeling van een uurtje gemaakt.......naar boven en weer naar beneden. Er zit een foto bij waar Rinus opstaat en jullie de camper kunnen zien op de achtergrond. Het was heel mooi daar. Het is het Göta kanaal wat daar is. De sluizen die we zochten hebben we ook gevonden. Het zijn drie sluizen naast elkaar de oudste is van 1800, daarna eentje wat later en dan de jongste sluis. Best leuk om te zien hoe alles veranderde in de jaren......We hadden er weer mooi weer bij, mopperen doen we dan ook niet. Daar bij die sluizen hebben we ons boterhammetje gegeten en toen op naar Berg. Want die nam had neef Martin een Rinus verteld, daar zouden nog meer sluizen te zien zijn. Nu stonden er ....tig namen Berg in de tomtom, dus wisten we niet welke, maar de kaart hebben we het toch gevonden maar....................daar was geen water te bekennen!!! Dus ook geen sluizen..... Martin, waar moet het dan zijn????
We hadden toen geen zin meer om nog een eind te rijden, dus net buiten Trollhättan een camping gevonden, met wel 4 sterren en het internet werkt tot nu toe wel goed. Zal het niet te hard roepen, want het spulletje moet nog opgeslagen worden natuurlijk. Morgen denken we in Noorwegen te komen, eerst nog wat boodschappen doen in Zweden. we hebben prijzen gezien van verschillende dingen en daar lusten de honden geen brood van.

Wilma, is er een pakje gekomen voor ons van de jumbo?? Daar zitten onze juichpakken in!!

Ik brei er een eindje aan, nog wat tv kijken.....wel een luxe hè, om zelfs hier nederlandse tv te kijken. Het nieuws begint zo...

Tot de volgende keer!!!

Groetjes van ons

• 12 Juni 2014 - 19:41

Dicky:

Opgesloten in het damestoilet, hoe krijgen jullie het voor elkaar!! Mooie reis is het, ik geniet elke keer van je verhalen. Kent Rinus de sluis in België, Hamont? Ook erg leuk om te zien. Goede reis verder.

• 12 Juni 2014 - 19:54

Pytsje:

Dat was zeker schrikken, opgesloten zitten in het toilet. Wel erin kunnen komen, maar eruit een probleem. Die Rinus van jou heeft wat met vrouwen dingen. Zat hij in Legoland aan de borsten van een vrouw, nu bezoekt hij al het damestoilet..... Wat wordt het volgende?
    Inderdaad saaie ontbijtjes voor jullie, alleen een crackertje. Niet eens aan de lekkere broodjes?
    Jullie hebben al heel wat kilometertjes gemaakt en zijn er nog lang niet. Ben benieuwd, wat de eindstand zal, als jullie vakantie is afgelopen.

• 12 Juni 2014 - 20:28

Leo Verburg:

Een koe die van links komt heeft sowieso geen voorrang. Vandaar waarschijnlijk het gezegde : "Domme Koe".
    Knap he, dat ze in 1800 al dat soort dingen konden bouwen.

Nog één vraagje : wat doen jullie in Leo's naam samen op de wc.........

• 12 Juni 2014 - 21:42

Tineke:

Saai ontbijtje????????? mensen mensen met al die avonturen,en uitzicht p al dat moois,is dat toch niet saai!!!!!! haha.en dan op is Rinus lekker bezig aan zijn 2de jeugd zo te lezen, damesborsten-damestoilet opgesloten zitten, Rina ik zou zeggen koop een riem!!!!!!!! korthouden die handel ,heerlijk om al die avonturen te lezen,nog hee;l veel plezier he en nog heel veel "saaie" ontbijtjes

• 12 Juni 2014 - 22:28

Wilma:

hallo rina en rinus.
    er is een pakketje gekomen ,maar ik weet niet of het van de jumbo is.
    we hebben het bij de post gelegd.
    mooie foto,s. veel plezier hoor.

• 12 Juni 2014 - 23:51

Willy Vermeulen:

Tja, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt om de uitspattingen van Rinus. Het moet niet gekker worden. Hij sleept jou nu mee in het verderf! Die man die jullie kwam redden zal wel gedacht hebben..... Houden jullie onze naam wél hoog daarbuiten? ;)

Leuk verslag weer Rina. Hilarisch die insluiting in de damesplee. Zie het helemaal voor me. En erg mooie foto's ook. Prachtig land he? Genieten jullie maar volop, het is zo'n fantastische reis. En ik geniet lekker mee.

Lieve groet,
    Willy

• 12 Juni 2014 - 23:54

Martin:

Leuk hoor die foto's. Ik heb gelijk weer zin om te gaan varen. Mooi die foto met het kasteel in Helsingor, daar achter ligt een jachthaven, waar we ook in gelegen hebben. Konden we zo lopend naar dat kasteel met de jongens. Ik vond die drie generaties trapsluizen ook wel indrukwekkend door de rotsen in Trollhättan.

De 7 traps sluis van Berg, aan de westkant van het “Roxen” meer, 12 kilometer ten noorden van stad Linköping.

Succes

• 13 Juni 2014 - 18:41

Marita:

Rinus toch, wat moet ik weer van je horen! Mooie foto's mooie natuur. Het zal er wel heerlijk rustig zijn.
    lieve groetjes,
    marita

• 14 Juni 2014 - 13:15

Ria:

Ach Rina, de juichpakken kwamen een dag na jullie vertrek aan... Je had ze gisteren wel kunnen gebruiken!!!!!
    oh, en samen op het schiethuus is ook geen ramp, precies de goeie plek voor de hoge nood!!!!!
    beter kun je niet opgesloten zitten!!!!