15 en 16 Juli Hult - Reisverslag uit Hult, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu 15 en 16 Juli Hult - Reisverslag uit Hult, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

15 en 16 Juli Hult

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

16 Juli 2014 | Zweden, Hult

15 en 16 Juli Hult.
Vreemde naam hè Hult......we zijn nog steeds in Zweden, wel op de terugweg Marita, maar het duurt nog wel een poosje...Gisteren zijn we in Berg......ja Martin nu in het goede Berg geweest. Was wel heel leuk daar, 7 traps sluis Carl Johan.....hoop dat ik het goed heb. Martin ben jij daar ook geschut, zo ja tot hoever ben je dan het Göta kanaal op gevaren....We hebben daar best een tijd rondgelopen, we troffen het ook dat er toch iets opgeschut werd in die 7traps sluis. In de Oscar sluis werd de Juno..een passagiersschip....afgeschut. Teruggelopen naar de camper en een ander blij gemaakt met ons parkeerbonnetje wat nog een hele tijd geldig was, want je betaalde voor 1 uur of voor 24 uur. We zijn via kleine wegen naar Linköping gereden, we kwamen daar en we zagen op een bord "Gamla Linköping" staan. Laten we nu weten wat gamla betekent.....het betekent oud. Ik denk dan aan het nederlandse woord gammel, dat is toch ook meestal oud! Het was in ieder geval de oude stad Linköping, ook de oude beroepen werden er nog uitgeoefend, alles werkte nog ook, alleen konden we daar bij de bank geen geld opnemen, dat werkte dan weer niet! Het was zodoende een beetje laat geworden en hebben we een camping net buiten Linköping gevonden, de Glyttinge Camping. Rinus had voor allebei een code voor internet gekocht, mijn telefoon ging af en toe aardig en bij Rinus werkte het heel slecht. Hij heeft allebei de codes teruggebracht en zijn geld teruggekregen. Later keek ik nog eens op mijn telefoon en die code stond er nog steeds in, dus ik kon af en toe een woordje leggen op wordfeud. Een beetje laat naar bed gegaan en ik heb slecht geslapen, treinen die langs reden en Rinus die verschrikkelijk gesnurkt heeft.......
16 Juli, redelijk vroeg opgestaan, ontbeten, alles klaar gemaakt en vertrokken. Rinus had iets over een oud klooster gevonden, wij hebben het niet gevonden....onder het rijden zag ik ineens een bordje en een enorme steen staan, gestopt en wezen kijken en laat ik nu toch een soort rotstekening gezien hebben. Die steen was daar door Ger heel lang geleden neergezet als aandenken aan zijn goede vriend...naam weet ik niet....en die Ger had ook een stenen brug daar gemaakt of misschien wel laten maken...Fijn dat er een man kwam kijken...een zweed...die ons in slecht engels iets kon vertellen wat er op dat bordje stond..We zijn aardig cultureel bezig geweest, want we zijn naar het slot Ekenäs geweest. We mochten er niet in....dus voor Jan Doedel het pad naar boven gelopen...maar de tuin was wel mooi. Het was ook nodig dat we weer wat boodschappen deden en ook onze drank was bijna op. Een supermarkt vonden we in Kisa, een hele grote Coop, maar drank verkopen ze niet in een supermarkt. In Finland heet het "Alko", maar in Zweden wisten we het niet, ik heb het aan de cassiere gevraagd, was niet te verstaan wat ze zei, ze schreef het op......"Systembogalet" is slijterij toch een stuk makkelijker ..Gezocht en gelukkig gevonden. Wilma we hebben weer 43 gekocht, geen 43 flessen hoor, en wat rode wijn. En nu staan we op Movänta Camping in Hult. Er moest ook weer gewassen worden en daarna hebben we nog gezwommen, de eerste keer dit jaar, we staan aan het water heel leuk!! Ik ga proberen dit weer op het net te krijgen en ook de foto`s. Mochten de foto`s niet lukken dan wordt dat morgen of zo
Voor ik het vergeet....amigas een heel leuke reünie aanstaande zaterdag. Jammer dat ik er dit jaar niet bij ben. Iedereen de groetjes!!!!

  • 16 Juli 2014 - 22:57

    Jannie:

    Leuk verslag weer, ik geniet mee van jullie reis, en lekker gezwommen vandaag. Hier wordt het zo warm dat de reünie is uitgesteld, waarschijnlijk wordt het nu 9 Augustus.
    Dan zijn jullie misschien wel thuis.

  • 17 Juli 2014 - 07:22

    Annelies:

    Zie ik daar Ger in de verte lopen op de strekdam?

  • 17 Juli 2014 - 21:32

    Tineke:

    Wat een ontzettend mooie fotoos weer!! wat hebben jullie toch veel om terug te kijken als jullie weer terug zijn,en natuurlijk alles opnieuw beleven, zit elke keer weer mee te genieten.
    Hier bloedheet op het moment,en het gaat nog erger worden,maar rustig aan dus..
    Veel plezier nog he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Hult

Noordkaap

Camper Reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

30 Juli Grubbenvorst

29 Juli 2014

29 Juli Grubbenvorst

27 Juli 2014

27 Juli Surwold

24 Juli 2014

24 Juli Cuxhaven

21 Juli 2014

21 Juli Ribe
Rinus en Rina

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 13539

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 04 Augustus 2014

Noordkaap

Landen bezocht: