zondag 22 juni - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu zondag 22 juni - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

zondag 22 juni

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

22 Juni 2014 | Noorwegen, Trondheim

s`morgens 20 juni, kwam er weer een cruise schip het fjord binnen en daar hebben we nog een poos naar gekeken, het duurde een eeuwigheid voor het schip lag, wat ik wel leuk vond is.....het schip wordt verwelkomt met een knal, waar die knal vandaan komt, dat weet ik niet, ook als de schepen vertrekken dan blazen ze en de haven zegt hun gedag met een knal. Na wat nieuwe lampjes in de verlichting te hebben gedaan zijn we vertrokken van de camping aan het Geirangerfjord. De bergen in en boven hadden we toch weer een prachtig uitzicht op het fjord!! Ook zagen we VERSE sneeuw boven in de bergen en jullie geloven het waarschijnlijk niet, maar het is echt waar, wij hebben ook nog sneeuw gehad onderweg die dag, het was wel natte sneeuw gelukkig bleef het niet liggen..We reden naar Eidsdal daar namen we het veer naar Linge. In Eidsdal hebben ze het goed bekeken, daar stonden strepen op de weg en daar konden ze aan zien hoe lang de camper was!! Verder richting Andalsnes, onderweg kwamen we bij een rivierkloof de Gudbrandsjuv (ben gek op die vreemde namen) prachtig was het daar, wat een kracht heeft water, door de jaren heen de mooie vormen uitgesleten en ook de diepte...We hebben de trollenweg gereden, wat dat dan ook inhoud.....Toen op zoek naar grafheuvels uit de oudheid, dat stond in een boek, we hebben gezocht en gezocht, niets gevonden en er moesten volgens de berichten toch 100! zijn, dus dezelfde weg weer terug. nog wat boodschappen gedaan, verse groente, fruit enz. een camping gezocht en gevonden in Andelsnes.
Ja Pietsje, ik brei er weer een eindje aan.... geen internet!
21 Juni, vrij laat opgestaan, voor ons tenminste, het was kwart voor acht. Na het legen en vullen vertrokken richting Kristiansund. Overgevaren van Afarnes naar Solsnes, daar was onze camper weer gekrompen tot 6 meter. We zijn toen over de kustweg......die heeft een naam, die we nu al niet meer weten.....naar Bud gereden, daar was een leuk vissershaventje en hogerop een fort wat de duitsers in 40-45 gebruikten, daar ook wat rond gelopen en alles bekeken, daar ook een mooi uitzicht op de zee, veel kleine onbewoonde en bewoonde eilanden voor de kust. wij hadden een mailtje van Marita en ik dacht ook van John over die 8 bruggen naar Kristiansund, maar dat was met storm.....en nu stormde het gelukkig niet, dus die bruggen waren niet spectaculair...We staan nu op een camping in Kristiansund. De rijdag niet lang gemaakt, ik voel me niet zo lekker. heb een koutje gevat denk ik. wat paracetamolletjes en ik hoop dat het morgen wat beter is. Ria we hebben onderweg veel drogerijen van vis gezien, klippfish is de naam, ik dacht dat het stokvis was, maar we kregen hier op de camping een folder en daarin staat "bacalao" dat is volgens mij bakkeljauw, of ik dit helemaal goed schrijf weet ik niet.
moet weer wachten tot morgen......geen internet.

Zondag 22 juni de dag dat ik 2 dagen te vroeg was met feliciteren voor de eerste verjaardag van Zoë.
Wat heeft het geregend afgelopen nacht en ook tot een uur of 2 vanmiddag, daarna trok de lucht open en kwam het zonnetje, gelijk is het dan een aangename temperatuur, dus gewoon de korte mouwen weer aan, binnen dan hè.....buiten hebben we toch wel een jasje nodig. We reden in Kristiansund eerst naar de haven, daar lagen wel dingen die Rinus graag wilde zien en filmen, wel vanuit de camper want het goot, toen naar Kanestraum waar we overgevaren hebben naar Halsa, de eerste op het veer, dus strontje vooraan, niets te zien tot de kop openging en we zagen hoe de veerstoep in Halsa eruit zag. Raar hoor, links, rechts en vooruit niks kunnen zien en het bleef maar regenen. Geen weer om naar buiten te gaan....op een leuke parkeerplek hebben we de middag boterham gegeten, het noorse "energie" brood met zonnebloempitten smaakt best goed. Geen wandelingetje.....rijden dan maar naar Trondheim, zo waar onderweg ging het zonnetje schijnen. De tol die je hier moet betalen is een beetje belachelijk, voor een klein stukje weg moet je 2, 4 of 8 kronen betalen, maar het is automatisch staat er, denk dat er dan een foto gemaakt wordt en dat je de rekening thuisgestuurd krijg, ik denk dat we wel een stuk of 30 van die stukjes gehad hebben, gewoon in de stad ook, was in Bergen en ook in Trondheim, zouden ze voor ieder stukje een aparte rekening sturen??? Trondheim is best een aardige stad, we reden heel makkelijk naar de Nidarosdomen....de kathedraal.....wat een enorm bouwwerk en ook heel mooi van binnen, heb een kaarsje gebrand voor iedereen die het nodig heeft. Rinus is op de toren geweest, je ging dan in een groep van 20 mensen naar boven en weer naar beneden, omdat het nogal nauw was allemaal......176 treden op en ook weer af.......ik heb alles maar eens goed bekenen op de begane grond! Toen was het weer tijd om een camping te zoeken, we hebben eerst een camperplaats in de stad gezocht, maar niet gevonden, buiten de stad staan we nu.......
Straks met onze "mifi" deze drie berichtjes op het net zetten en een paar foto`s, want de wifi is hier op de camping ook weer niets......ze hebben geen codes meer zeggen ze....

  • 22 Juni 2014 - 22:08

    Leo Verburg:

    Lijkt me ook wel tof als ik ergens aankom dat ze zo'n knal maken. Onvoorstelbaar dat dat water zo veel kracht heeft. Wij zijn in Zwitserland in ondergrondse grotten geweest dat stroomde ook zo'n rivier....alles was zo mooi glad geslepen dat je bijna niet kan geloven dat het water dat heeft gedaan.
    Trouwens, leuk bergweggetje voor die camper.....

  • 22 Juni 2014 - 23:19

    Dicky:

    Wat een mooie reis Rona maar of wij hem zouden willen weet ik niet, Eef haat kou en zo lsng onderweg zou mij moeite kosten, jullie doen het gewoon, petje af daarvoor en zo geniet ik van jullie avonturen. In oktober ga ik met Manon naar Cuba, dat is me al spannend zat. Uitkijken hé.

  • 22 Juni 2014 - 23:20

    Dicky:

    Rina dus hé

  • 23 Juni 2014 - 09:06

    Tineke:

    Weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen, (beterschap trouwens) genieten met volle teugen,prachtige fotoos als herinnering ook,en heel mooi voor ons om dat allemaal te bekijken!!!
    Veel plezier he,en heel veel GENIETSE he

  • 23 Juni 2014 - 13:20

    Betty Westkerke:

    Prachtige foto's weer! Wat grappig die welkoms knal

  • 23 Juni 2014 - 22:30

    Martin:

    Gevaarlijk die Costa zo dicht bij de rotsen. Ik heb daar wel eens andere foto's van gezien. De C van Cantelen staat al in de pijp. Mooie foto's verder.
    Groeten, Martin

  • 24 Juni 2014 - 10:47

    Anneke:

    Hei kjære folk!
    Hier dan eindelijk een reactie van mij... Jullie komen niet in de spam terecht hoor, maar logisch dat je dat ging denken :) Niet te geloven dat jullie al weer 3 weken onderweg zijn maar ja, time flies when you're having fun... Het ziet er allemaal overweldigend uit trouwens. Maar ook heel fijn dat het zo goed bevalt met de camper,, maar ja met zo'n mooi huis op wielen kan dat ook eigenlijk niet anders. Nou kjære folk (heb je het al opgezocht Rina?) nog heel veel verder plezier en pas goed op elkaar.
    Kus - Anneke

  • 24 Juni 2014 - 13:38

    Marita:

    Zo even weer bijgelezen. Hij lijkt me een heel mooie natuur. Het heeft soms iets weg van ijsland, alleen die bruine kleur is er niet, maar de kust vind ik er wel een beetje op lijken. Ik vind het stoer van Rinus hoor, mat al die haarspeldbochten. Groetjes Marita

  • 24 Juni 2014 - 20:35

    Pytsje:

    Leuk, die foto van de kronkelweg Heel herkenbaar en soms zo scherp en toch heb je Noren, die je nog met een rotgang voorbij vliegen. Ach, zij zijn die weg gewend natuurlijk. Die schepen/boten blijft Rinus (en jou ook) trekken. De zee/water gaat nooit weg uit je bloed zeggen ze, blijkt maar weer.... Jammer van het weer, hopelijk trekt dat snel weer op. Beterschap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Trondheim

Noordkaap

Camper Reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

30 Juli Grubbenvorst

29 Juli 2014

29 Juli Grubbenvorst

27 Juli 2014

27 Juli Surwold

24 Juli 2014

24 Juli Cuxhaven

21 Juli 2014

21 Juli Ribe
Rinus en Rina

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 13546

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 04 Augustus 2014

Noordkaap

Landen bezocht: