geirangerfjord 19 Juni - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu geirangerfjord 19 Juni - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

geirangerfjord 19 Juni

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

19 Juni 2014 | Noorwegen, Geiranger

Geirangerfjord..........19 Juni
Ja hoor, daar zijn ze weer..................We hebben een waanzinnige dag gehad tot nu toe. Vanmorgen vertrokken en op pad, we gingen richting Geirangerfjord en laten we dat ook gehaald hebben. Een fantastisch mooie route, richting Stryn gereden en daar zagen we op een verlicht bord dat er "iets" open was, later zagen we er niets meer over, dus maar gewoon doorgereden richting Grotli, onderweg weer zo`n verlicht bord gezien en toen ging er bij Rinus ineens een lichtje branden.....ja dat gebeurt echt wel eens.......het ging over een pas die open was. Je kon dus door een tunnel naar Grotli, maar ook over die pas met de onmogelijke naam "Gamle Strynefjellsvegen" begrijpen jullie wel dat wij dat niet onmiddellijk doorhadden. Wij dus over de pas en dat hebben we geweten, een fantastische rit, heel mooi, er werd zelfs geskied onderweg, maar het was ook best angstaanjagend....tenminste voor mij! Ik sch.....7 kleuren!! Een hele smalle weg, waar je eigenlijk niemand tegen kon komen, wel met uitwijkplaatsjes, dus daar kon je iemand tegenkomen. We hebben genoten van de natuur, ik ook, ondanks de angst die ik had. Boven op de pas was een groot meer wat nog helemaal vol met ijs zat, koud dat het was daarboven!! Ja en toen kwam het, we moesten natuurlijk ook naar beneden, wat denken jullie van die haarspeldbochten die we tegenkwamen, maar bijna beneden kwamen we bij het geirangerfjord.......wat een vreselijk mooi gezicht, beneden twee cruiseschepen in het fjord! Heb een foto!! We zagen, toen we boven stonden, beneden een camping aan het fjord en daar staan we nu, alleen niet eerste rang jammer genoeg, dus zulk mooi uitzicht hebben we niet vanuit de camper. We hebben onderweg best wat regen gehad en ook enorm lage bewolking of mist. Nu schijnt het zonnetje weer en heb ik al verteld dat het s`nachts NIET donker wordt!!!
Ria, we hebben helemaal niet naar stokvis gekeken, want dat gaan we toch niet koken in de camper..
Ik brei er weer een eindje aan en ga proberen de foto`s er bij te zetten.
Misschien tot morgen!!

• 19 Juni 2014 - 20:24

Wilma En Arie:

het is zeker mooi daar, alleen was ik daar erg ziek en heb niets van bergen gezien.
    wij hebben over die gerjanger-fjord gevaren. dat is ook zo mooi.
    wij kijken telkens uit naar je verslag. en zeker de mooie foto,s.

• 19 Juni 2014 - 20:25

Dicky:

Prachtig daar! Niet te vrolijk kijken hoor Rinus!

• 19 Juni 2014 - 20:56

Tineke:

Wat een heerlijk verhaal weer,en wat hebben jullie weer ontzettend mooie dingen gezien.
    Genietse he.
    enne Dicky volgens mij kijkt Rinus gewoon heel erg stoer :)

• 19 Juni 2014 - 21:14

Rinus:

Tineke,dank je wel.

• 19 Juni 2014 - 22:47

Willy Vermeulen:

Indrukwekkende foto's, prachtig die natuur. Kan me voorstellen dat je met dichtgeknepen billies zat Rina, knap dat je toch hebt kunnen genieten. Het is werkelijk schitterend.

En ja, Rinus kijkt inderdaad anders..... of het nu "niet vrolijk" of "stoer" is, ik weet het niet. Bepaald anders ja, misschien een beetje alsof er een windekindje dwars zit. Zeer geconcentreerd om de boel onder controle te houden. Zou dat het zijn?

Rinus volgende keer graag een schaterlach. De thuisploeg heeft dat echt nodig! ;)

Veel plezier jongens!

• 20 Juni 2014 - 16:15

Pytsje:

Zo je hebt je breiwerkje ook mee genomen? En waar brei je al die eindjes aan vast dan, hopelijk niet aan die mooie Noorse truien die je daar kunt vinden.
    Die crackertjes blijven maar jou favoriet en je kunt daar nog wel heerlijke broodjes en brood krijgen.
    De natuur blijft mooi in Noorwegen. En inderdaad, als je over de bergen rijdt, dan kom je van die mooie haarspeldbochten tegen. Waarom denk je, dat ze daar allemaal tunnels hebben gemaakt? Om bij Laerdal te komen moet je ook door een tunnel, geloof dat deze 7 km is. Grote kans, dat je niemand tegen komt. Voorheen moest je over de berg heen, een tocht van 24 km, die lang duurt, want snel rijd je niet in Noorwegen. Je mag van geluk spreken, dat je gemiddeld 50 km per uur rijdt.
    Weet nog van onze rit, dat we 550 km moesten rijden. Wij nog denken, dat moet in zes uurtjes kunnen.... het werden er 11 1/2 uur! Het begin stuk ging nog, reden we 90 km per uur, maar later ging dat snel naar beneden. Tja, als je in Nederland rijdt, ben je zo een stuk verder, maar in Noorwegen niet.
    Toch blijft het een prachtig land. Ben benieuwd, waar jullie allemaal nog meer langs gaan.
    Veel plezier nog!