Billund Kopenhagen en Angelholm(Zweden) - Reisverslag uit Ängelholm, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu Billund Kopenhagen en Angelholm(Zweden) - Reisverslag uit Ängelholm, Zweden van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

Billund Kopenhagen en Angelholm(Zweden)

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

10 Juni 2014 | Zweden, Ängelholm

Billund en Kopenhagen
Na het ontbijt in Esbjerg zijn we weer op pad gegeaan, we wilden naar Billund, dat was niet ver rijden. Half tien waren we al bij een camping heel dicht bij legoland en daar wilden we naar toe. Plaatsje gezocht en gelijk naar Legoland, wat een mensen massa voor de kassa`s, maar wij hadden al kaartjes gekocht op de camping, dus wij konden gelijk door lopen..hoeraaa! eerlijk gezegd had ik me meer van legoland voorgesteld als dat het was. Het is net Madurodam, maar dan alles van legoblokjes, zelfs de frietjes waren in de vorm van die blokjes. we hebben het toch een hele dag uitgehouden in het park, onze kaartjes waren zelfd 2 dagen geldig geldig, maar de tweede dag zagen we toch niet meer zitten, dus lekker geslapen en na het ontbijt de andere dag weer vertrokken. Nu richting het eiland waar neef Kees woont. De Kleine Belt overgestoken en op het eiland eerst naar Odense gereden en naar de haven natuurlijk, daar een beetje rondgelopen en in de camper een boterhammetje gegeten. Daarna door Ullerslev gereden daar woont neef Kees, maar hij was niet thuis...maar dat wisten we! Toen de Grote Belt over, het was een hoge lange brug en die kostte....schrik niet 100 euro om er over te mogen rijden. We wilden hem niet kopen!!!!Daarna naar Kopenhagen..Rinus had ergens gelezen dat er een "city camp" was. ingegeven in de tomtom en die heeft ons keurig gebracht waar we wezen moesten. Wel geinig hier, het is vrij dicht bij het centrum van Kopenhagen. Eerst lekker slapen en vanmorgen (9 juni) waren we vroeg op en zo ook vroeg op pad naar het centrum. We zijn de hele dag in de weer geweest met de hop on hop off bus. Heb twee foto`s op FB gezet, want op....ja we zaten er niet in... die bus was wifi...geinig hè. We hebben ook nog geprobeerd om bij de koningin van Denemarken een bakkie te doen, jammer het is niet gelukt. Wel de little mermaid gezien...nou klein was ze hoor.We vinden allebei Kopenhagen best een mooie stad. Aan het eind van de toer stapten we uit die hop on hop off en het centraal station binnen, want ik moest nodig....het toilet hadden we gauw gevonden, alleen we hadden geen losse munten. 5 kronen hadden we nodig.....naar veel en weer praten (!) tussen ons en kijken naar de biljetten die Rinus had, kwam er een hele aardige man achter ons staan, die ons een munt aanbood. Ik kon hem wel zoenen.....kon hè!! daar de bus gepakt naar het grote winkelcentrum waar we kort bij staan, een bakkie soep gedaan in de camper en op naar de shopping mall, waar we gisteren hadden zien staan "FREE WIFI", dus alles mee, mijn ipad, de ipad van rinus en het kleine computertje, waar we de foto`s al opgezet hadden. Ingelogd en ja hoor het werkte, ik mijn hele verhaaltje geschreven en wilde het toen opslaan, maar dat deed het niet. Alles weer ingepakt en nu zit ik in wordpad dit verhaaltje te typen en probeer het zo op te slaan en als we weer wifi hebben zet ik het op "waarbenjij".

Daar ben ik dan eindelijk weer.....ben benieuwd of het nu lukt.
Vanmorgen (de 10e juni), vroeg op, het was een beetje bewolkt, maar lang niet koud en dat is het nu nog steeds niet. Tropisch warm was het vandaag. Ik heb de datum er maar bij geschreven anders raak ik de draad kwijt! Eerst even naar shopping mall gelopen en verse broodjes gehaald. Rinus en ik de word feud vrienden even "gedaan" en terug. Water laden, vuil watertank legen en het ergste volgens Rinus de tank van de wc legen. Op pad, we wilden noordelijk naar Helsingor(Denemarken) daar een camping zoeken en morgen overvaren, maar we waren er zo vroeg, dat we aan de zeekant met de camper een lekker plaatsje vonden en daar ons boterhammetje gegeten hebben en toen een wandelingetje langs de zee gemaakt hebben. we vonden het allebei zonde om daar te blijven en zijn toen toch maar de veerboot gereden. De overtocht duurde iets van 20 minuten, denk een stukje langer dan Vlissingen-Breskens, wat we daar voor betaalden vroeger weet ik niet meer, maar wij schrikken ons rot hier, komt dat onze camper lang is, dus betalen wij het dubbele!!! weer 100 euro naar die Denen, geen wonder dat Denemarken een redelijk welvarende staat is. Maar we moesten toch naar de andere kant en daar heet het Helsingborg en dat is Zweden. Op ons gemakkie richting angelholm gereden, daar zou de camping dicht bij het strand liggen en dat was ook zo. Goed geparkeerd op de camping en dan drinken we altijd een borreltje op de goede afloop. Naar het strand......maar we waren zo weer terug, dat was in die zon niet uit te houden!! Straks als de zon minder sterk is, gaan we misschien nog een poging wagen. Heb nog wat fotoè en ik ga weer een poging wagen om ze er op te krijgen.

Ria, ik ben een veel grotere angsthaas als je broer, dus hoef je niet bang te zijn.

Ook ben ik benieuwd hoe het met Marjorie gaat, willen jullie haar de groetjes doen van mij en rinus

Jerry met jou ook alles goed....

Ik brei er een eindje aan...

Tot de volgende keer

• 10 Juni 2014 - 19:24

Willy Vermeulen:

Rina, wat een lekker verslag had je weer! leuk hoor om zo uitgebreid mee te genieten van jullie reis.

Maarrrrrrrrr........ even met mijn aardappelschilvingertje bestraffend prikken richting Rinus. Wat zit jij daar die hoekige mevrouw nou onzedelijk te betasten??? Schavuit! Dat kunnen de zenuwen van jullie lezertjes niet aan hoor. Lego-porno, foei! ;)

Ik kijk met plezier uit naar het volgend relaas.
    Dag dag!

• 10 Juni 2014 - 19:33

Jannie:

Leuk verslag, iedere dag een feestje, elke dag naar een andere plaats, zo krijgen jullie veel indrukken . Het weer zit ook mee, fijn hoor!

• 10 Juni 2014 - 19:47

Pytsje:

Nog maar net gereageerd op het vorige verslag, staat er al weer een nieuwe.
    Zo te horen willen de briefjes van honderd graag uit vliegen.... dure grappen voor zulke tochtjes.
    Jammer, dat Legoland tegen viel. Leek mij ook zo leuk, maar als ik jou zo hoor.... Wat ik me wel afvraag of er ook van die leuke (lego) heren zijn, want als Rinus voelen mag, wil ik ook! Foei Rinus! De dame zal wel flink geschrokken zijn, ze zit stijf op de bank. Kijk van een frietje snoepen, oké, maar snoepen van andere vrouwen, oei! En dat ook nog in het zicht van je lieve vrouwtje.

• 10 Juni 2014 - 19:58

Betty Westkerke:

Hallo allebei!!
    Nou, ik ben gelukkig weer bijgelezen! Je mailtjes bleken bij de spam terecht te komen....
    Heel leuk om jullie te volgen,je schrijft leuk en aanstekelijk!!zeg tegen Rinus dat hij zijn handen in zijn zakken moet houden

• 10 Juni 2014 - 22:16

Majke:

Hoi Rina en Rinus,
    vond het al vreemd dat ik geen seintje had gekregen.....maar het is opgelost. Ik ben vanaf nu weer een trouwe volger. Het ziet er allemaal tiptop uit. Wat is nou €100,- om over te steken? Met zo'n dikke camper kun je toch moeilijk zwemmend naar de overzijde.....omrijden is ook geen optie. Ik heb vorig weekend ook drie keer een pontje genomen. Klein campertje, klein overtochtje, kostte driemaal €2,20....maar ja........op deze manier kom ik nooit in Zweden en jullie lekker wel. Trusten!

• 10 Juni 2014 - 22:26

Gillis En Ria:

wat een gezellig verslag. lastig dat het niet altijd direkt lukt. Hoeveel tolbruggen moeten jullie nog over?
    En Rinus voelde het zacht aan? wel perfect rond!!!!

• 11 Juni 2014 - 00:05

Margriet:

Rina, geef jouw reisverslag uit, dan komen die euro's wel binnen. Het is best interessant, met een camper juist naar het Noorden reizen. Iedereen gaat Zuidwaarts.
    Trouwens, ik bedoelde natuurlijk "alleen" bij dat "betasten" van dat zeemeerminnetje.....

• 11 Juni 2014 - 09:45

Tineke:

Wat een verhalen zeg, jullie maken heel veel mee,heel erg leuk om dat allemaal te lezen,en wat een druk progamma,jullie halen (logisch) alles eruit wat erin zit,helemaal geweldig,en heel erg leuk om het allemaal te mogen lezen.
    Heel veel plezier nog,goede reis, en heel veel groetjes uit Delft

• 11 Juni 2014 - 11:11

Coby:

Rina we genieten elke dag van je verslag harstikke leuk