Esbjerg - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu Esbjerg - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Rinus en Rina Verburg - WaarBenJij.nu

Esbjerg

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rinus en Rina

06 Juni 2014 | Denemarken, Esbjerg

Vanmorgen was het leuk opstaan.....koud was het, maar yessssss het zonnetje scheen. En dat duurde wel tot de middag, wat er toen kwam?? donkere wolken en die bekende druppels. We zijn maar doorgereden naar Esbjerg, naar de haven, daar natuurlijk rondgekeken, maar voor mij is een bootje een bootje, vond het toch wel leuk om te zien dat er toch weer een Nederlandse vlapoeder wapperde op iets wat daar lag. Eerlijk gezegd weet ik niet wat het was, wat daar lag. Het rook er heerlijk naar vis en naar een visrokerij, dacht gelijk aan de nieuwe haring, is hij/zij er al? Er stonden ook vier enorme grote witte mannen die uitkeken op zee, geen bordje er bij wat het betekende...denk toch niet dat ik het had kunnen lezen, maar opgezocht hebben we het wel...gewoon een kunstwerk, meer niet. Rinus had al een camping gezocht in de boeken..(het wildslaoen doen we in Noorwegen weer Willy) dus daar naar toe, mooie camping en de WiFi is nu redelijk. Na het eten, een bakkie, dat werd voor Rinus een kleine ramp. Hij vergat de kopjes er onder te zetten en was nieuwsgierig wat ik aan het doen was, dus alles liep over de gootsteen en overal tussen door.

Robert Jan, het lukt wel een poosje met die ouwe...is alles met jou weer goed?

Rens, gisterenavond aten we, gebakken aardappeltjes, stukje vlees en salade, vanavond gebakken aardappeltjes, lekkere hertenbiefstuk en salade.
Met Frans (is een vriend van ons Rose Mary) is het redelijk goed, hij mist Jose heel erg en daar heeft hij het nog best moeilijk.

Pytsje, ik heb het doorgegeven aan Rinus, die zal het wel inplannen.
Zo nu hebben we wel een glaasje verdient...

Groetjes uit Esbjerg.

  • 07 Juni 2014 - 07:59

    Margriet:

    Vanaf mijn keukentafel wens ik jullie wat meer zon toe. Hier schijnt ze nu uitbundig. De
    Rolling Stones zijn op Pink Pop en dat zullen we weten. Alle oude hippies van rond de 50 worden weer jong.
    Geniet lekker verder. Liefs Margriet.

  • 07 Juni 2014 - 09:15

    Tineke Blaauw:

    gaat allemaal goed zo te lezen!! geweldig joh....behalve dan geen kopjes onder de koffiemachine,maar het heeft toch ook wel weer wat (bakkie pleur Rina) haha,De fotoos ook gelukt ,ziet er allemaal erg leuk,mooi gezellig uit.
    Onze dochter is inderdaad nar The Stones, helaas dit keer niet mer haar vader,gaat hem niet worden,maar ach.....mensen nog heel veel plezier he !!!

  • 07 Juni 2014 - 11:19

    Rose-mary:

    Mooi die witte mannen, en leuk hè koffiezetten zonder de kopjes. Poets ze.
    veel plezier. liefs Rose-Mary

  • 07 Juni 2014 - 12:14

    Alie:

    De nieuwe haring mag 12 juni officieel landelijk verkocht worden, ik heb er nu al zin in!

  • 07 Juni 2014 - 14:45

    Willy Vermeulen:

    Wat een giller Rina, het "bakkie pleur" zoals hierboven genoemd deed nog nooit zijn naam zoveel eer aan! Wat zit jij heerlijk comfortabel te schrijven aan je keukentafel. Dat kan slechter.
    Ik vind die witte mannen erg grappig.
    Enig, de foto's bij het verslag. Ik zit met mijn hoedje op alweer te wachten op het volgende verslag.
    Veel zon en zaligheid! Liefs Willy

  • 07 Juni 2014 - 14:54

    Marita:

    Nou Rina, het lijkt wel of je al jaren met de camper weggaat. Wel leuk hoor omdat allemaal te zien. Ik mail dit verslag even door naar Rens ( vanwege de haven en de bootjes) groetjes en geniet er maar van.
    liefs, marita

  • 07 Juni 2014 - 16:26

    Willemijn:

    Wat een verschil...jij in de kou met de witte mannen en ik in de warmte met een sombrero. Zo relaxed als ik jou aan de keukentafel zie. Met Marjorie gaat het goed.
    Geniet meis...samen met Rinus.
    Liefs Willemijn

  • 07 Juni 2014 - 16:27

    Dicky:

    Goed dat het nu lukt met de foto's. Goede reis verder

  • 07 Juni 2014 - 16:36

    Marian:

    Echt grote beelden joh,wel mooi om te zien. Rinus wel opletten waar je mee bezig bent he,je ziet mannen kunnen niet alles tegelijk en wij vrouwen wel he. Veel plezier he en Rinus alleen wild camperen he nie wild plassen he want dat geeft een zooitje en natte voeten

  • 08 Juni 2014 - 13:48

    Gillis En Ria :

    fijn dat het jullie zo goed af gaat... Hier is het maar stilletjes...Gillis staat op voor 3 juli...
    groetjes, een mooie reis en uiteraard goed weer!!!

  • 08 Juni 2014 - 19:12

    Ria Verburg:

    Toen ik het koffie-verhaal las, hoorde ik Rinus vloeken, want dat kan hij! Hebben jullie (nadat de boel opgeruimd was) niet samen in een deuk gelegen? Ik vond het hilarisch. Maar even wat dat wildkamperen in Noorwegen betreft. Ik vind dat niet zo'n fijn idee. Helemaal alleen midden in de bush! Ik heb even op google gekeken en het is ook niet overal toegestaan, dus zoek toch maar wat bescherming.

    Groet, zus Ria

  • 10 Juni 2014 - 14:07

    Kitty Nijsten:

    Alles goed met jullie? Even niets van jullie gezien.

    Liefs Kitty.

  • 10 Juni 2014 - 18:54

    Pytsje:

    Nou Rina, ik ben heel benieuwd naar de foto's, als jullie er zijn geweest.
    Heb je Rinus de weglekkende koffie wel op laten ruimen, wie knoeit ruimt op.... Hopelijk rijdt hij beter (of let beter op) dan dat hij koffie zet.
    Las ook even de stukjes en moet je zeggen, dat ik Ria Verburg wel een beetje gelijk geef. Je staat soms helemaal alleen in de middel of knowwhere en dat geeft niet altijd een veilig gevoel. De campings zijn daar over het algemeen niet duur. Je kunt er gratis gebruik maken van de kooktoestellen etc. die daar staan. Hoef je niet in de camper te koken. Wist je dat de zwembaden in Noorwegen gratis zijn, tenminste in onze tijd wel. Anders trekken ze geen mensen, aangezien die gewoon in de koude fjorden springen. Het water is in de zwembaden heerlijk van temperatuur, 31 graden! Laerdal heeft een leuke camping. Mooi zwembad in Ardal. Moet zo'n vreemd rondje boven de a, maar kan ik zo niet vinden. In de omgeving moet ook nog de Flambahn zijn, een (stoom) treintje die daar rijdt, moet je dan zeker doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Esbjerg

Noordkaap

Camper Reis

Recente Reisverslagen:

30 Juli 2014

30 Juli Grubbenvorst

29 Juli 2014

29 Juli Grubbenvorst

27 Juli 2014

27 Juli Surwold

24 Juli 2014

24 Juli Cuxhaven

21 Juli 2014

21 Juli Ribe
Rinus en Rina

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 13544

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 04 Augustus 2014

Noordkaap

Landen bezocht: